Vadalmakrémes kosárkák

Még most sem tudom felfogni, hogy a HVG idei Goldenblog versenyében a szakmai zsűri a legjobb 10 gasztroblog egyikének találta az Erdőkóstolót. 
A Goldenblogra Alíz nevezte be a neki kedves blogokat, köztük az Erdőkóstolót is. Hálás köszönetem érte! És köszönet minden szavazónak és a zsűrinek! Köszönetsüti:


A vadalma apró, kemény savanyú, ezért nem gazdaságos vele úgy bánni, mint a normál méretű almákkal, érdemes ez esetben magostól, héjastól főzni, majd passzírozni.

A vadalmás kosárka végtelenül egyszerű: Leveles tésztával béleltem az előzetesen kivajazott, kilisztezett, fém sütőkosárkákat. A vadalmákat (kb. 70 dkg.) alaposan megmosva, egy az egyben összedaraboltam, annyi vízben amennyi alighogy ellepte. Feltettem főni fahéjas, vaníliás cukros, reszelt citromhéjjal ízesített vízben. Majd megfőve botmixerrel enyhén pépesítettem (a magokat nem szétvágva), majd átpasszíroztam. 1 cs. vanília pudingporral és egy kanálnyi zabkorpával besűrítettem, közben kóstolgatva mézzel beállítottam az édességét. A leveles tésztával bélelt kosárkák aljára összetört, édes kekszet szórtam (Jó reggelt keksz volt, de más is jó), hogy az esetleges keletkező leveket felszívják majd. Ezután megtöltöttem a krémmel a kosárkákat és készre sütöttem. Vadalma karikákkal díszítettem. Finom lett különösen kislányomnak ízlett nagyon, aki a nem túl édes sütiket szereti. A vadalma ugyanis elég savanykás, és nem édesítettem túlságosan.   




És akkor jöjjenek a további ünnepi sütik, főképp őszi vadgyümölcsökkel.
Jó étvágyat!






Megjegyzések

  1. Gratulálok, de engem nem lep meg az eredmény! :-)További sok örömet az erdőjárásban és -kóstlásban!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok! :) Egyetértek a szakmával. :)

    VálaszTörlés
  3. Gratulálok, megérdemelted:) És ez az almás kosárka isteni lehet:)

    VálaszTörlés
  4. Ölellek és gratulálok!
    Ó és Veled örülök. Szabad egy csipetet belőlük?

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok! :))
    És hamarosan kiderítem azt a vargányás burgonyapiskótát!

    VálaszTörlés
  6. Gratulálok, nagyon szép elismerés! :) Csodás sütikkel látsz vendégül minket! :)

    VálaszTörlés
  7. Annyira jól esik gratulációtok, köszönöm mindenkinek. Szívesen írok fényképezek, és az erdőkóstolás tényleg nagyon érdekel. Mindenki kóstoljon, ne csak egy csipetet! A vargányás burgonyapiskóta pedig biztosan nem csak engem izgatott fel. Küldöm tovább, ha megkaptam.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések