Tejfölös-borsos vargányás vajas kiflik, szendvicsként, hidegen vagy melegen

A gombás ételekben az a jó, az egyik jó, hogy gyorsan elkészülnek, és az is kedvező az időhiányosoknak, hogy talán a legegyszerűbbek a legfinomabbak. Ez is igen egyszerű és egy hirtelen ötlet szüleménye, amikor nagyon megkívántunk egy kis gombás szendvicset. 
Szárított vagy friss vargányából is készíthető, alábbi szárítottból készült.


A szárított szeletelt vargányát legalább 1 órával a felhasználás előtt beáztattam hideg vízbe. Olaj+vaj keverékén 1-2 gerezd fokhagymát pirítottam, amikor már jól illatozott, rátettem a leszűrt vargányaszeleteket. Sóztam, borsoztam és addig pároltam, míg a leve el nem párolgott, közben meg is puhult a gomba. Majd egy kis mokkáskanálnyi liszttel (vagy keményítővel) kikevert tejföllel behabarva szószosítottam. A végén frissen vágott petrezselymet tettem még bele, és így kentem vékony rétegben a házi vajas kiflikre. Melegen tálaltam. De ha maradna (ami kizárt, mert annyira finom) akkor később, kis reszelt kemény sajttal megszórva, melegszendvicsként is finom.

A saját gyűjtésű gombákat lássa szakellenőr!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések